Mimmi-animelover♥

Alla inlägg under juni 2011

Av Mami - 15 juni 2011 15:58

Hellow :3

Ska skriva om dagens runda i Tokyo i nästa inlägg men nu tänkte jag lägga upp lite episoder :D

Jag hittade inga fler på youtube så ni får tyvärr nöja er med länkar :(

 

H2O Footprints in the Sand episode 5

 

H2O Footprints in the Sand episode 6

 

Hoppas det går bra ;D

 

Av Mami - 14 juni 2011 12:37

Halloj  

Vi kom fram till Japan tidigt på morgonen ;D

Det var rätt jobbigt för man var helt slut efter den långa flygresan och dessutom fick jag problem med örat -.-

Vi var rätt slitna idag så efter att vi gjort oss i ordning så gick vi till en sushirestaurang en bit bort från hotellet. Riktigt god mat var det där också ^^

Sedan bestämde vi oss för att gå upp i TokyoTower. Jag har varit i det förut men jag är extremt höjdrädd så det var rätt jobbigt för mig -.-

Så nu är vi tillbaka på hotellet och slappar lite ;D

Vi ska gå upp tidigt imorgon så jag avrundar det här inlägget med att hoppas att ni har det bra där hemma i Sverige ;D

Hejdå<333

Av Mami - 13 juni 2011 10:53

Nu sitter jag på tåget från Göteborg mot Köpenhamn.

Var lite jobbigt innan vi kom på tåget för vi var inte säkra på om vi skulle hinna med.

Kommer kännas tufft sen när en 11 timmars flygning väntar oss :(

Men det har jag ändå blivit lite van med ;D

Finns väl inte så mycket mer att skriva om denna dagen. Ni får vänta till imorgon på lite mer spännande saker ;D

När vi kommer till Japan ska vi tillbringa de de två första dagarna i Tokyo, så då har  jag mycket att skriva om ^^

  

Hejdå

Av Mami - 12 juni 2011 17:44

Känner mig helt snurrig. Jag vill göra så mycket nu innan jag åker men så blir det alltid för mig när jag ska till Japan. Tåget går tidigt imorgon så jag har inte så mycket tid att sitta vid datorn idag :(

Men så fort jag kommit dit ska jag skriva om vad som händer ;D

Ska bara kolla om jag har med allt sen kan jag nog ta det lungt resten av dagen.

Känns som om jag behöver ta det lite lungt så jag bestämde mig för att se den här AMV trailern. Jag vet att det är lite konstigt men jag behöver tänka på något annat bara X)



Fantastiskt gjort, man kan ju tro att det är för den riktiga filmen ;D

Av Mami - 11 juni 2011 19:09

Här får ni dagens episode 




 ♥Hejdå♥

Av Mami - 11 juni 2011 18:40

Hejsan  

Har grejat med massor av saker idag, så jag har inte haft så myckt tid till att blogga 

 :(

Inte nu heller egentligen men jag hinner fixa det andra snart.

Jag hittade en låt igår som jag tänkte lägga upp så här är den ;D

Låten heter Dear och bandet heter Vivid♥


Hoppas ni gillade den♥  

Av Mami - 10 juni 2011 19:04

Japp, nu har jag tänkt att börja skriva om så många japanska stilar som finns.

Som ni ser så har jag redan lagt ut en ny kategori så det är väl bara för mig att börja skriva om det ;D Jag börjar med en av mina favoriter, Visual kei.♥


Visual Kei (ヴィジュアル系) är ett mode som uppstod i Japan under det tidiga 1980-talet. Den grupp som gjorde Visual Kei mest känd var X-Japan som steg fram under mitten av 1980-talet. Visual kei var störst under 90-talet med band som SHAZNA, L'Arc-en-Ciel, Glay och Kuroyume.

När Elvis Presley blev stor spreds hans musik även till Japan, och efter detta fylldes det på och artister som David Bowie och Boy George blev populära i Japan. Med inspiration från utländska musikstilar skapade Japan en egen genre. Visual Kei är därför inte en speciell musikstil. Stilen, som namnet antyder, har ett visuellt fokus och jämförs ibland med den västerländska glamrocken då image står i centrum.


Många av artisterna har en feminin look, som till exempel Mana från Malice Mizer/Moi Dix Mois. De flesta band är består av män, men det börjar dyka upp fler och fler band helt bestående av kvinnor, till exempel existtrace. De flesta fansen är tjejer. Det som definierar Visual Kei är kläderna, frisyrerna och sminket. Banden klär sig oftast i gothkläder som visar deras karaktär. Exempel på nutida kända Visual Kei-band är Moi dix Mois, The GazettE, Kra, Phantasmagoria, PIASS, D'espairsRay, Vidoll, Kagrra, DIO - Distraught Overlord, D, Miyavi och Versailles.


Många band byter stil när de anlitas av ett större skivbolag för att passa en bredare publik. Det kan handla om till exempel att de får ett mer lättlyssnat sound eller att de drar ner på den visuella stilen. Ett exempel på detta är bandet Dir en grey.

Här får ni lite exempel ^^


The GazettE:

 



Versailles:

 

existtrace:

 


Presentation


Heey
Jag heter Mami och som älskar manga och anime.
Jag är född 1997 i maj.
Mina intressen är att spela piano, golf, pingis och nu har jag börjat spela gitarr så jag har rätt mycket på gång.
Jag bor med mina föräldrar och min lillebror.

Translate

Musik

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Få mer besökare

 


Ovido - Quiz & Flashcards