Mimmi-animelover♥

Alla inlägg under februari 2011

Av Mami - 28 februari 2011 20:04

Japp nu e det slut på sporlovet o skolan börjar imorrn.

Känns lite jobbigt men man får lite mer o göra för jag är inte den som gillar att lata mig hela tiden.^^

Så är det också japanska lektion efter skolan o det e alltid kul. Det är min mamma som håller det men i alla fall.

Va på pingisträning nyss och jag är rätt trött så jag får ta o lägga mig snart.

Nu finns det väl inte mkt mer att skriva så ha det så bra.


  

Av Mami - 27 februari 2011 20:00

Nu ska jag skriva lite om musiken som jag lagt in på bloggen.^-^

Lite blandat från Hatsune Miku och dem andra. Jag gillar verkligen vocaloid och det hoppas jag att ni gör med.

För ett tag sen så började dem göra live konserter och jag vill så jätte gärna gå på en!

Så jag vill därför också tipsa om en blogg som de har och där kan man rösta om man vill att Miku och de andra ska komma till just sitt land.

Jag lägger upp en länk så kan ni rösta och kika på lite annat också.  Hatsune Miku♥

 Kagamine Rin & Len♥  Megurine Luka♥ Hatsune Miku♥

Av Mami - 26 februari 2011 09:45

Hejsan ^^

Jag har försökt o skriva oftare men jag har haft så sjukt mkt problem med internet. Man blir trött bara av o tänka på det. Men nu verkar det funka så jag får se till att skriva mkt^^. Så igår satt jag o titta på en helt underbar film som hette "Hachiko".

Filmen är baserad på en riktig händelse fast nu har amerikanerna gjort en film om det. Filmen handlar om en hund som upphittas av en professor och de skapar en mycket stark vänskap och lojalitet. Hachiko följde professorn till och från tågstationen varje dag när han skulle till jobbet. Men professorn drabbas en dag på jobbet av en hjärtattack och dör. Men Hachiko väntade ändå på att han skulle komma och han väntade på tågstationen i flera år till han tillslut också dog.

Filmen om Hachiko är en jätte vacker men sorglig film. Men jag rekommenderar

den här filmen till alla.

 Hoppas ni kommer att se den.^^

Av Mami - 20 februari 2011 20:30


Nu årkar jag inte dra ut på det längre så jag skriver de lite om några intressanta saker som hände. Så när vi var där hyrde vi skidor och åkte nästan varje dag och efter det så badade vi oftast i poolen efteråt.

En kväll var det "Glow night" och massor med ballonger var samlade och lyste upp dem mörka himmelen.  

Det var  många människor som var ute och tittade också.

En annan dag när det var dåligt väder och vi inte åkte skidor så valde vi att åka med häst o vagn upp till en restaurang på ett litet berg.  

Men sen så var det inte mycket mer, men varje dag så var vi på ett nytt ställe och tittade runt och så åt vi på lite olika restauranger.Allt var underbart där och jag skulle jätte gärna vilja åka dit igen. Sen när vi skulle åka hem så stannade vi hos en kompis i Hamburg och sov över för jag tror inte vi hade orkat åka hela vägen på en dag. Efter resan och när vi kommit hem så var det direkt till skolan igen.

Av Mami - 10 februari 2011 18:24

Hei bloggen!

Det går lite trögt men jag ska bättra mig.

Så nu ska jag skriva om vad vi gjorde i Burghausen innan vi åkte ner till Filsmooz.

Vi vaknade ganska tidigt och åt frukost med alla de andra som vi åkte med.

Sen så gick vi upp till den gamla borgen som låg bakom hotellet.

            

(En del av den stora borgen)    (Lite utsikt över Burghausen)

Efter detta så packade vi ihop och åkte vidare.

Resan tog som tur var inte lika lång tid som gårdagen så när vi åkte efter de andra så körde de igenom Saltzburg och gav oss en liten rundtur där.

Sen kom vi äntligen fram till hotellet. (Jag har inga bilder på det tyvärr)

Efter att vi packat upp så gick vi ner och badade i poolen.

Sen avslutade vi med en riktigt good middag.

Av Mami - 2 februari 2011 18:12

Hej nu hinner jag äntligen skriva om vad jag gjort i Österrike.

Det kommer lite sent men det får bli som det blir.

Vi började resan direkt när jag kom hem från skolan, för vi hade alla väskor packade så vi åkte direkt. Vi körde bil ner till Trällebrog och tog färjan därifrån kl 10.00 på kvällen. Sen så var det en 6 timmars resa med färjan till Rostock i Tyskland. Nästa dag så körde vi i 12 timmar ner till Burghausen. Hotellet som vi bodde på där var riktigt fint.

        

Presentation


Heey
Jag heter Mami och som älskar manga och anime.
Jag är född 1997 i maj.
Mina intressen är att spela piano, golf, pingis och nu har jag börjat spela gitarr så jag har rätt mycket på gång.
Jag bor med mina föräldrar och min lillebror.

Translate

Musik

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Få mer besökare

 


Ovido - Quiz & Flashcards