Mimmi-animelover♥

Alla inlägg den 30 juni 2011

Av Mami - 30 juni 2011 20:08

Halloj ^^

Nu ska jag skriva om en annan Klädstil som ockå jag gillar väldigt mycket.

Skulle vilja klä mig i det om jag hade såna kläder :D


Oshare-Kei (おしゃれ 系) är en underkategori av Visual-Kei som började dyka upp i Japan runt 2001. Oshare betyder "snygg" eller "mode" (den bokstavliga översättningen är "modemedvetna").


Visual Kei är en musikgenre som började i slutet av 1980-talet och var populär under den japanska "Band Boom" från 1988 - 1998. När Oshare började var majoriteten av Visual scenen normalt vara "mörkt" i stil och lyriska innehåll med musik som liknar alternativ, metall och liknande rock genrer.
 
Oshare banden innehåller ett ljud som är influerad av modern pop / Punk bibehållen typisk Visual ljud som rytmiska skrik, gitarrsolon och låtar som är ca 5 minuter i längd. Texterna i allmänhet tenderar att fokusera på ämnet som är positivt, ofta om kärlek och relationer. Den klädstil är oftast färgglada och innehåller japanskt gatumode.


Sedan införandet av Oshare Kei, har många Visual band börjat inkludera ljusare färger och gladare innehåll i repertoaren, sudda ut gränserna mellan det kända Visual genrer.


Här får ni lite bilder på band som ni kanske känner till som använder Oshare Kei aktiga kläder ^^


An Cafe

 

SuG

 

LM.C

 


Det var allt för mig denna gången ;D ♥

Av Mami - 30 juni 2011 19:48

Hellow :3

Den nu när resan till Japan är över så ska jag se till att försöka blogga ganska ofta ;D

Så nu vill jag bara lägga upp de sista episoderna av H2O Footprints in the Sand.


H2O Footprints in the Sand episode 10


H2O Footprints in the Sand episode 11


H2O Footprints in the Sand episode 12

 




Presentation


Heey
Jag heter Mami och som älskar manga och anime.
Jag är född 1997 i maj.
Mina intressen är att spela piano, golf, pingis och nu har jag börjat spela gitarr så jag har rätt mycket på gång.
Jag bor med mina föräldrar och min lillebror.

Translate

Musik

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Få mer besökare

 


Ovido - Quiz & Flashcards