Mimmi-animelover♥

Alla inlägg den 17 juni 2011

Av Mami - 17 juni 2011 14:05

Hejsan! ;D

Nu sitter jag på ett annat ställe i Japan och staden heter Kyoto. Hotellet ligger ganska så centralt så det är ett stort plus ^^

Idag tog vi snabbtåget Shinkansen hit och vi fick gå upp ganska tidigt för att ta hotellbussen från Tokyo Prince. Sedan efter en tre timmars resa med tåg så var vi äntligen framme ;D

Jag hade väldigt bråttom med att gå på toa men jag hittade ingen nära oss. Men när vi gått en bit så hittade vi en, men det hjälpte oss inte direkt för där var man tvungen att köpa toapapper innan  man gick in!!!

Fatta så himla dumt det är när folk kanske har bråttom :(

Men vi tog oss till hotellet ganska snabbt så jag klarade mig fint ;)

Vi stannade ett tag på hotellet för vi hade hittat en ganska intressant drama att titta på ;D (Det var en snygg kille med också xD)

Sedan gick vi ut och kollade på ett väldigt stort tempel en bra bit från hotellet.

Vi var ute och kollade massor med olika gator som var mycket gamla. Det var jättemysigt att gå där ;D

Innan vi skulle komma in på tempelgården så kom ett par skolelever som hade någon engelska uppgift och ställde frågor till mig :D

Det var jättekul men man blev lite smått nervös sedan när de bad mig att skriva mitt namn i slutet, för min handstil tycker jag verkligen inte om -.-

Sedan tog de en bild på mig och dem tillsammans^^

Känns roligt att de frågade just mig för jag ser kanske inte ut som en utlänning för alla.

Sedan åt vi på en restaurang som var väldigt billig och han som ägde den försökte locka in oss med Takoyaki (friterade bläckfiskbollar)

Det var jättegott och han var så himla trevlig så man var ju bara tvungen att prova^^

Sedan såg vi några Geishor som vi tog kort på och sedan gick vi tillbaks till hotellet ;D

Nu har Diana somnat som vanligt och Sanna och jag ska nog gå och lägga oss snart. Men Diana snarkar så det är lite jobbigt :( hehe X)

Ännu en spännande dag väntar oss imorgon så jag skriver igen imorgon.   Yummy^-^

Presentation


Heey
Jag heter Mami och som älskar manga och anime.
Jag är född 1997 i maj.
Mina intressen är att spela piano, golf, pingis och nu har jag börjat spela gitarr så jag har rätt mycket på gång.
Jag bor med mina föräldrar och min lillebror.

Translate

Musik

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Få mer besökare

 


Ovido - Quiz & Flashcards