Mimmi-animelover♥

Alla inlägg under maj 2011

Av Mami - 31 maj 2011 20:50

Hejsan ;D

Jag känner vekligen att jag måste göra något NU!!! Så jag tar nog och ritar en bild som jag ska se till att lägga upp när jag är färdig^^

Vet faktiskt inte varför men det känns som om jag har en liten adrenalinkick X)

Men en sån knasboll är jag och nu kommer jag inte på mer att skriva om och episoderna får jag börja med imorgon♥ Så ni får vänta lite tills dess<3

Nu ska jag ut ur min box   Tihi!^^

Av Mami - 30 maj 2011 21:04

Hejsan ^^

Nu tänker jag göra en ny kategori där jag bara lägger upp olika episoder ;D

Men jag vet inte vilka jag ska lägga upp så skriv en serie som ni skulle vilja at jag lägger upp^^

   Skriv vilka serier ni vill se här!!!

♥Hejdå och kram på er♥

Av Mami - 30 maj 2011 21:00

Hellow :3

Här har ni episode 1 av serien som jag skrev om i förra inlägget ;D


Jag älskar öppninglåten<3!! ;D


Av Mami - 30 maj 2011 20:24

Hejsan   

Nu ska jag göra en liten recension på animen Murder Princess. Jag skrev på rubriken att det är en OVA och det betyder Original Video Animation. Alltså att den har släppts på dvd direkt innan den har visats på tv.

 

Handling:

Berättelsen börjar med Dr Akamashi som lanserar en statskupp i Forland riket. Han var tidigare anställ av regeringen som vetenskapsman. Så med kungens andetag skickar han sin dotter Alita att hitta Prince Kaito, som leder en militär eskort utomlands. Hon flyr från slottet och når en skog landets gräns.

Medan hon springer, faller prinsessan från en klippa tillsammans med Falis, en ökänd kvinnlig prisjägare. På grund av den typen av nära döden-upplevelse (kallat en andlig förvandling, eller andlig själavandring i anime dub) byter Alita och Falis kroppar. Efter Falis besegrat skogens väktare ber Alita prisjägaren för att skydda Forland rike, som hon håller så varmt om hjärtat. Falis går med på detta och de får möta många motgångar.


Kommentarer: Jag tyckte den var superbra men alldeles för få episoder. Det gjordes bara 6 stycken :( Men av det jag har sett så är den helt underbar och den är inte alls himla "blodig" som många kan tro när de hör namnet. Så har ni lite tid så titta på den!! ;D

Av Mami - 30 maj 2011 14:52

Hejsan ;D

Har engelska lektion nu så jag kan inte skriva så mycket men jag bloggar sen när jag kommer hem ^^

Nu kommer läraren snart så jag måste gå.

♥Hejdå♥  

Av Mami - 27 maj 2011 20:11

Här kommer ännu en sötis som jag hittade♥

Detta får bli sista inlägget idag för nu ska jag in och se på tv ;D

SÅ HIMLA SÖT! Man vill bara gosa med den ^^

♥Hejdå♥


Av Mami - 27 maj 2011 19:51

Min kompis visade mig den här videon och jag tänkte att jag bara måste lägga upp den här  


Naaw♥ Den blicken när han kramar nallen ser verkligen ut som om han tänker "Den är bara min!!" C:




Av Mami - 27 maj 2011 18:55

Blev inget inlägg igår för då var det konsert ;D

Det gick rätt bra fast jag klantade mig lite i början, hehe :P

Men nu ska jag leta efter lite saker att skriva om så kolla igen om en stund ;D

Här kan ni få lyssna på låten jag spelade, fast orginalet såklart ^^

   Tycker Enyas pianolåtar är riktigt bra♥


Presentation


Heey
Jag heter Mami och som älskar manga och anime.
Jag är född 1997 i maj.
Mina intressen är att spela piano, golf, pingis och nu har jag börjat spela gitarr så jag har rätt mycket på gång.
Jag bor med mina föräldrar och min lillebror.

Translate

Musik

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Få mer besökare

 


Ovido - Quiz & Flashcards