Mimmi-animelover♥

Alla inlägg under december 2011

Av Mami - 31 december 2011 21:25

  Hoppas ni får en riktigt bra start på ett nytt och underbart år ^-^


Av Mami - 29 december 2011 19:35

Gissa vad som kom med posten idag?!?!

Det var ett paket från min morbror :D

Där i låg japanska filmer och manga böcker ^-^!!

Jag hade fått några mangaböcker i paket han skickat tidigare, men där låg bok 2,3,4, och 10 (som jag fick på julafton)

Men idag kom resten så nu har jag från 1-10 :)

Vilka manga böcker är det då??

Jo, det är "Shakugan no Shana"!!! ^-^

Den första filmen om Shakugan no Shana var också med :D

 


Så här kände jag när mamma sa att ett paket från morbror kommit =)


Sen när jag väl såg var det var så var det bara extrem lycka xD    Det känns underbart att ha släktingar där ^w^

Sen är det bara en sak som återstår......

Vi måste hitta på något riktigt bra att skicka till honom<3

Av Mami - 28 december 2011 20:51

 

Haha xD

Hade en liknande konversation för ett tag sedan....  

Källa

Av Mami - 28 december 2011 20:46

Åhh just nu önskar jag att mitt hår var längre igen för hon har jättemånga bra videos på snygga frisyrer :D

Av Mami - 26 december 2011 18:15

Så vackert hon har gjort sin cosplay ♥.♥


Kobato Hana från serien Kobato :)

  

Cosplayarens deviantart sida

Av Mami - 24 december 2011 19:15

 
Av Mami - 23 december 2011 21:17

En episk stop motion "Blackboard War" som två japanska gymnasieelever har gjort ;D


Enligt videon beskrivningen,  skapade dem videon för en skolfestival. För att slutföra animation var de tvungna att ta över 2500 stillbilder.
 

 Och här är del II (över 3000 stillbilder)

Helt otroligt bra gjort alltså!!! :D

Av Mami - 23 december 2011 21:09

Har varit på hemköp och packat varor åt kunderna idag c:

Det var frivilligt men golfklubben bad oss juniorer och jag hade inget bättre för mig ändå :)

Så fick man lite dricks också ;)

Men en annan sak som var mycket bättre var att mitt paket från CD Japan kom idag ^-^!!!!

Här kan ni se vilka grejer det var och sakerna som jag köpte i stockholm också : Lite saker :D

Det var väl allt jag hade att säga så nu får jag ta och leta efter något annat att lägga upp på bloggen :)

Presentation


Heey
Jag heter Mami och som älskar manga och anime.
Jag är född 1997 i maj.
Mina intressen är att spela piano, golf, pingis och nu har jag börjat spela gitarr så jag har rätt mycket på gång.
Jag bor med mina föräldrar och min lillebror.

Translate

Musik

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Få mer besökare

 


Ovido - Quiz & Flashcards