Mimmi-animelover♥

Alla inlägg under januari 2012

Av Mami - 30 januari 2012 21:19

Trailern för "The Tsunami and the Cherry Blossom", en kort dokumentär om efter den 11 mars katastrofen.

Survivors in the areas hardest hit by Japan’s recent tsunami find the courage to revive and rebuild as cherry blossom season begins.

A stunning visual poem about the ephemeral nature of life and the healing power of Japan’s most beloved flower.


Jag är rätt stum efter att ha sett den korta trailern...

Men jag tror ni förstår.

Ville bara tilläga att jag skapade en ny kategori där jag skriver om platser i Japan. Det såg ni säkert i föra inlägget ;)

Av Mami - 30 januari 2012 21:08

 

Här är ett fantastiskt foto av Kaguraden (神 楽 殿 Kagura hall) av Izumo Taisha 出 云 大 社. Izumo Grand Shrine (även känd som Izumo Ōyashiro 出 出 云 大 社) är en av de äldsta och viktigaste Shinto helgedomar i Japan. Beläget i Izumo, Shimane Prefecture, är det hem till två stora festivaler och är tillägnad guden Ōkuninushi (Ōkuninushi-no-mikoto), känd som Shinto guden av äktenskap.
 
Kagura-den har den största shimenawa (标 縄 注 连 縄 七五 三 縄 heliga halm rep) i Japan, det är 13,5 meter lång och väger ca 5 ton. En plats bunden av shimenawa visar en helig eller ren plats.

Av Mami - 29 januari 2012 21:17

Så gulligt! I år är det ju drakens år och en av mina favorit saker om det nya året är att se hur Japan har kawaiifierar årets djur ;)
Jag älskar dessa Rilakkuma gosedjuren ^-^  SUPER KAWAII!

     

Dem går att köpa fast det är bara under detta året ;) 

Av Mami - 29 januari 2012 21:12

“One Week In Japan”, en 3-minuters montage av nästan 4000 bilder tagna av Mike Matas och hans flickvän när de reste runt i Japan.

Ganska imponerande :) Det känns som om att en nyss varit där nu ;)

One Week In Japan from Mike Matas on Vimeo.

Av Mami - 29 januari 2012 20:56

Ledsen för att jag nite bloggade igår, men jag var på överby med en kompis :D

Jag köpte en eyeliner och ett nagelack och mer än så var det nog inte :/

Jo jag köpte godis också som jag skulle ha idag när Sabina kom hem till mig :)

Det säger också vad jag har gjort idag, jag var med min kompis Sabina och så spelade vi Amnesia typ hela tiden xD

(Bara så ni vet så är jag fortfarande rädd efter att vi spelade O.O)

Om ni undrar vad det är för spel så kan ni kolla när den här killen spelar ;)

Det är pewdiepie och ni har säkert sett honom på förstasidan några gånger :)

Han får det att verka som ett riktigt kul spel men tja spelar ni så är det väldigt läskigt O.O

Tröttnar aldrig på att se hans videos ;)

Men det var vad jag har gjort, så nu ska jag se om jag hittar något mer att skriva om :)

Av Mami - 27 januari 2012 21:25

En låt som fastnat på min hjärna ett tag nu :D

Cute ^-^

Av Mami - 27 januari 2012 21:17

毎日一つ まめちしき(ララララ)

mainichi hitotsu mamechishiki (la la la la)


Av Mami - 27 januari 2012 21:10

Det måste tagit sin tid att göra dessa naglar ;)

Dragon Ball 

 

One Piece

 


Crayon Shin-chan  


och ännu en One Piece ;)

  

Presentation


Heey
Jag heter Mami och som älskar manga och anime.
Jag är född 1997 i maj.
Mina intressen är att spela piano, golf, pingis och nu har jag börjat spela gitarr så jag har rätt mycket på gång.
Jag bor med mina föräldrar och min lillebror.

Translate

Musik

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Få mer besökare

 


Ovido - Quiz & Flashcards