Mimmi-animelover♥

Alla inlägg den 10 maj 2011

Av Mami - 10 maj 2011 17:26

Här kommer första episoden av Cardcaptor Sakura. Ni kan läsa om vad serien handlar om i förra inlägget.

 



Av Mami - 10 maj 2011 16:39

Denna gång ska jag skriva om serien Cardcaptor Sakura. Jag började se den när den gick på barnkanalen och det var nog för något år sedan^^ Men jag tyckte den var så himla gullig så jag ville inte sluta titta ;D Det gjordes två serier med samma karaktärer och den andra nämnde jag också tidigare alltså Tsubasa Chronicle. Men i alla fall så tycker jag mycket om denna serien också för att den är så himla gullig och mycket spännande.

   

Handling:

Cardcaptor Sakura handlar om den 10-åriga tjejen Sakura Kinomoto. I första avsnittet råkar hon öppna en bok med titeln "The Clowbook", vilken tillhörde en trollkarl vid namn Clow Reed, varpå en massa kort flyger ut ur den. Eftersom korten oftast skapar kaos där de uppträder måste Sakura fånga in dem igen. Hon följs åt av väktare Keroberos, ett litet gult flygande djur, och några kamrater.

När hon fångar in ett kort får hon tillgång till kortets förmågor, som att tex, hoppa högt. Det första kortet hon fångade var kortet "Windy"(vind). När hon öppnar boken dyker också Kero-chan (Keroberos i förklädd skepnad) upp, ett djur som liknar en gul mus med vingar. Han kan senare i serien förvandlas till en gul, bevingad 'tiger'.

Sakuras bästa vän heter Tomoyo Daidouji. Tomoyo syr dräkter till Sakura att ha när hon fångar Clowkort och filmar henne. De går på samma skola. Shaoran Li är en kille som också fångar clowkort. I början ogillar han Sakura mycket men efter ett tag blir han kär i henne. Han går också på samma skola som Sakura.

Presentation


Heey
Jag heter Mami och som älskar manga och anime.
Jag är född 1997 i maj.
Mina intressen är att spela piano, golf, pingis och nu har jag börjat spela gitarr så jag har rätt mycket på gång.
Jag bor med mina föräldrar och min lillebror.

Translate

Musik

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Få mer besökare

 


Ovido - Quiz & Flashcards