Mimmi-animelover♥

Alla inlägg den 11 maj 2011

Av Mami - 11 maj 2011 17:05

Här får ni filmens huvud tema song♥ Jätte vacker  


Jag skrev om filmen i förra inlägget^^


Av Mami - 11 maj 2011 16:40

Nu ska jag skriva om ännu en Ghibli film^^ Så den här gången blir det alltså Det levande slottet (Orginaltitel: Hauru no ugoku shiro)

Den filmen har jag hemma och även den har jag sett jättemånga gånger ^^

Jag älskar alla studio Ghibli filmer jag sett hittills och jag hoppas ni också gör det om ni får chansen att se dem♥

Den här filmen kan vara lite rörig för vissa, men det varar inte länge. Filmen har mycket humor, romantik och såklart väldigt spännande. Så om jag ska få det kortfattat så är det en film som jag varmt rekommenderar till alla^^

   

Handling:

Det levande slottet handlar om den unge hattmakerskan Sofie, som blir förvandlad till en gammal kvinna av ödeshäxan. Ödeshäxan lägger även en förbannelse över Sofie så att hon inte ska kunna berätta för någon att hon har blivit förtrollad. När Sofie ger sig iväg för att hitta ett botemedel eller hjälp stöter hon på ett förtrollat slott som går av sig själv, och oinbjuden går Sofie in. I det levande slottet bor pojken Mark, demonen Calcifer och husets ägare, trollkarlen Hauru. Sofie flyttar in hos dem som deras städerska. Det är början på en förtrollad och romantisk resa!


Hoppas ni också ser den! 

Presentation


Heey
Jag heter Mami och som älskar manga och anime.
Jag är född 1997 i maj.
Mina intressen är att spela piano, golf, pingis och nu har jag börjat spela gitarr så jag har rätt mycket på gång.
Jag bor med mina föräldrar och min lillebror.

Translate

Musik

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Få mer besökare

 


Ovido - Quiz & Flashcards