Mimmi-animelover♥

Alla inlägg den 14 maj 2011

Av Mami - 14 maj 2011 19:09

Hejsan ;D

Här får ni en låt som jag hittade typ för 5 minuter sen. Har redan börjat gilla den jättemycket. Låten heter Stigmata och bandet heter Rentrer en Soi. Hoppas ni gillar det   


Så det var det sista för idag^^Jag längtar tills imorgon och då kommer jag skriva varför ;D

   Hugs!


Av Mami - 14 maj 2011 18:50

Hellow:3

Nu lägger jag upp tema sången för filmen Tonari no Totoro♥ Den är så himla gullig  


Av Mami - 14 maj 2011 18:05

  Nu kommer ännu en Ghibli film ;D Detta är en film som jag hoppas många redan har sett och den heter Min granne Totoro (Orginaltitel: Tonari no Totoro)

En himla bra film tycker jag och jag tror nog det var den första Ghibli film som jag sett. Jag hoppas ni gillar den lika mycket ;3 Men har ni då inte sett filmen så tycker jag absolut att ni ska göra det.

   

Handling:


Allt utspelar sig en sommar under 1950-talet på den japanska landsbygden. Familjen Kusakabe, en universitetsprofessor och hans två döttrar, flyttar in i ett gammalt hus vid skogen. Hans fru ligger på sjukhus för att bli frisk efter TBC. Döttrarna tycker att det är både skrämmande och fascinerande, när huset vid inflytten visar sig vara fullt av väsen som de kallar sotandar.

Den yngre dottern, Mei, hittar en hemlig gång in till en magisk skog, där hon stöter på en stor skogsande. Hon kallar den Totoro. Pappan, som inte sett den, berättar att anden är skogens konung. Bara de som har ett rent hjärta kan se anden i skogen. Bägge systrarna möter Totoro tillsammans en regnig kväll när de väntar på sin pappa på en busshållplats, som är försenad från arbetet. Genom att låna Totoro sin pappas paraply vinner de hans förtroende. Han hjälper senare till genom att tillkalla en "kattbuss", som först letar rätt på Mei som gått vilse och sedan tar dem med till sjukhuset där deras mamma ligger sjuk.


En jätte fin film så ni måste verkligen se den  

Presentation


Heey
Jag heter Mami och som älskar manga och anime.
Jag är född 1997 i maj.
Mina intressen är att spela piano, golf, pingis och nu har jag börjat spela gitarr så jag har rätt mycket på gång.
Jag bor med mina föräldrar och min lillebror.

Translate

Musik

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Få mer besökare

 


Ovido - Quiz & Flashcards