Mimmi-animelover♥

Alla inlägg den 13 maj 2011

Av Mami - 13 maj 2011 20:40

Här får ni två låtar med Miyavi, Selfish Love (instrumenal) & Itoshii Hito.Jag gillar båda mycket och det kommer komma några fler framöver. Han är klart ett musikaliskt geni ;D



Hejdå♥

Av Mami - 13 maj 2011 20:28

Här kommer första episoden av Chibi Vampire Karin. Hoppas ni gillar det^^(Den börjar lite konstigt men ni får reda på det senare i serien)

Av Mami - 13 maj 2011 19:24

Här kommer ännu en serie som jag sett^^  Denna gången är det Chibi Vampire Karin.

Jag tycker serien är väldigt bra och humor finns det mycket i den. Det blir väldigt många problem för huvudkaraktären Karin men hon lyckas klara sig igenom dem med lite hjälp^^ Den är inte en så väldigt lång serie (24 episoder) så om ni får tid så är det en bra idé att se på serien. Som sagt så hoppas jag att ni gillar den, för det gjorde i alla fall jag^^

 

Handling:


Karin Maaka är mitten barnet i en familj av vampyrer som invandrat till Japan två århundraden tidigare. Till skillnad från resten av hennes familj, livnär sig inte Karin på blod, utan hon skapar det. Som ett resultat, är hon tvungen att bita andra för att utvisa de extra blod, så att hon inte lider av överdrivet näs-blod. Hon har inte alla egenskaper som vampyrer har och istället lever sitt liv precis som en vanlig tonårstjej skulle. Hon kan gå ut under dagen, gå i gymnasiet, och följer sömnrytmen som normala människor. Dock störs den allmänna stillheten i hennes liv med ankomsten av en ny överföring student, Kenta Usui.
Varje gång hon går nära honom ökar hennes blod. I början försöker hon undvika honom, men de är i samma klass och arbetar i samma restaurang. Kenta börjar tänka att det är något skumt med Karin och så småningom han lär han sig hennes hemlighet. Karins äldre bror Ren försöker radera hans minne men Anju, Karins yngre syster, stoppar honom från att göra det. Hon övertalar sina föräldrar Henrik och Calera att göra Kenta till deras allierade, eftersom han kan hjälpa till Karin under dagsljus. Karin och Kenta bli vänner, och då de tillbringar mer tid med varandra blir de kära, även om de är långsamma med att erkänna sina känslor för varandra.

Det händer också mer saker när hennes farmor kommer på besök och en annan ny student kommer in i bilden^^


Jag lägger up avsnitt 1 i nästa inlägg ;D


Presentation


Heey
Jag heter Mami och som älskar manga och anime.
Jag är född 1997 i maj.
Mina intressen är att spela piano, golf, pingis och nu har jag börjat spela gitarr så jag har rätt mycket på gång.
Jag bor med mina föräldrar och min lillebror.

Translate

Musik

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Få mer besökare

 


Ovido - Quiz & Flashcards