Mimmi-animelover♥

Alla inlägg under juli 2011

Av Mami - 7 juli 2011 20:07

Ganguro Gyaru (ガングロ ギャル): en tjej med en konstgjord djup solbränna och blekt hår. Denna stil var populär i slutet av 1990 och början av 2000, och även om det inte längre är fallet, finns det fortfarande en hel del människor som bär detta sätt.
Kogyaru: i allmänhet en high school student (高校 生 kōkōsei).
Mago gyaruo: ett mellanstadiet gal. (中 学校 chūgakkō).
Oyajigyaru (オヤジ ギャル): från oyaji och Gyaru. En Gyaru som beter sig på ett maskulint sätt, som dricker öl och använder grovt språk.
Oneegyaru (お 姉 ギャル): en Gyaru som har examen från high school, och därmed bli en mer mogen onee-san (bokstavligen "äldre syster", men här ", unga dam"). Stilen är mer sofistikerad. Onii / Oniikei (お 兄, お 兄 系) är den manliga motsvarigheten (äldre bror).
Ogyaru (汚 ギャル): en smutsig eller ovårdad Gyaru som kan överge dagliga bad eller tar lite hand i hennes beteende och klädsel, även med Gyaru standarder.
Gyaruo (ギャル 男): Gyarus manliga motsvarighet.
Manba (マンバ): djup solbränna och kontrasterande vitt smink. Deras hår är oftast pastellfärgade eller blond, och väldigt långa och bakkammat. Deras kläder är neon och lager.
Kigurumin: Använd kigurumi, en typ av pyjamas-dräkt som liknar ett djur och ibland seriefigurer.
Bibinba (ビビンバ): används mycket guld och smycken. Liknande till B-gal.
Banba (バンバ): Kan också ses som en lättare, ljusare form av manba, även om de är skilda stilar. Banba använder mindre av den vita sminket än manba och använder ljusare kläder. Club klädsel är populärt. De använder också mer glitter, och har en neon touch på sitt hår. De använder mer extrema utseende typer av falska ögonfransar och färgade kontaktlinser. Den mest respekterade Gal-CIR är Angeleek, det finns 22 medlemmar i deras Tokyo grupp, och de har många andra grupper i hela landet.
Kyoba Bo-I: den manliga Banba. Den make-up liknar Sentaa-gai-talet, men ögonen kan göras upp för att se större ut. De shoppar mycket och ofta.
Himegyaru (姫 ギャル): flickor som klär sig som prinsessor. Hårfärger varierar från blond till svart och är oftast mycket stor. De bär dyra kläder från märken som Liz Lisa och Jesus Diamante.

Gyaru-kei (ギャル 系): Är det moderna allmänna Gyaru stil. Det har många substyles som Amekaji (American Casual), Saike (Psyche), Bohemian, Rokku (Rock) och Haady, som en skapelse av Egg magazine som inkluderar ljusa, vilda utskrifter samman med en punk stil mode.
Gaijin Gyaru: utländska tjejer som följer Gyaru fashion.



Fick inte plats med det i förra inlägget så det fick bli två ^^

Det var nog allt om Gyraru stilen :D (Det blev rätt mycket >.

Det var allt för mig ^^

Hejdå ♥


Av Mami - 7 juli 2011 18:26

Gyaru (ギャル) Är en japansk transkribering av det engelska ordet gal, som flicka som gaaru (ガール). Namnet kommer från en 1970 jeansmärke som heter "Gals", med reklamslogan: "Jag kan inte leva utan män", och tillämpades till mode medvetna tjejer i tonåren och tjugoårsåldern. Dess användning var som störst under 1980-talet och har successivt minskat. Termen drev successivt att gälla för en yngre grupp, vars skenbara brist på intresse för arbete eller giftermål fick ordet en "barnslig" bild. Det används nästan synonymt med kogyaru.


Gyaru subkultur är fortfarande ett stort inflytande i Japans mode ekonomi med Gal märken somsprider sig och blir mer tillgänglig på landsbygden. I Tokyo finns ett köpcentrum vid varje centralstation dedikerade till att erbjuda de nyaste och trendigaste objekt från populära Gal varumärken. Vissa märken går också att nå utomlands genom att ha sina objekt lättillgängliga i webbshoppar som erbjuder världsfrakt . Gal Cirklar (Gyaru-sa / ギャルサー) är också en rolig del av en tjej liv.


En Gal Circle är en grupp tjejer som träffas och håller arrangemang som främjar gal stil, musik och parapara dans. Det finns två huvudtyper av Gal cirklar, Nago-CIR (komfort cirklar) och Ive-CIR (händelse cirklar).



Av Mami - 7 juli 2011 11:23

Hejsan ^^

Ville bara skriva ett grattis till min lillebror Shingo som fyller 11 idag^^

Vi ska iväg till farmor och äta lite mat så jag måste åka nu.

 

Han gillar ju pokemon mycket så den här blev perfekt ^^

Av Mami - 6 juli 2011 21:33

Ja nu har jag gjort en ny blogg men jag är inte färdig med den så jag börjar med den imorgon så fort jag kan^^

Har bara grejat med den i en kvart för jag var på golfträning innan ^^

Jag lägger upp den vid mina andra länkar ;D

Ni kan kolla om ni vill^^

Här kommer en bild ^^

  Bye for now ♥

Av Mami - 6 juli 2011 16:31

Hejsan^^

Japp nu har jag bestämt mig för att skapa en till blogg ;D

Så jag ska börja med den efter detta inlägg.

Även fast jag skaffa en till så kommer denna flyta på som vanligt :D

Det var nog allt jag skulle skriva så jag lägger upp två jättesöta videor med pandor^^

Naaw va gulligt, men det var nog inte så kul för pandan :(


Den lilla pandaungen skrämde verkligen mamman när hon åt :D

Av Mami - 5 juli 2011 17:45

Hejsan ^^

Funderar på att skaffa en till blogg :D

Kommer att behålla den här såklart men jag känner att jag vill skriva lite om mina andra intressen på en annan.

Funderar också på vad jag ska använda mig av alltså bloggplatsen igen eller blogg.se och så finns det ju massa fler.

Men har någon ett bra tips??  Skriv gärna en kommentar i så fall ^^

Skulle hjälpa mig mycket för jag har svårt att bestämma mig.

Det var väl allt jag hade att skriva så nu lägger jag upp en AMV ♥

Hejdå och kram på er alla

Av Mami - 4 juli 2011 20:40

Hej igen c:

Nu kände jag för att lägga upp en låt så det blir The GazetteE med låten Pledge.

Tycker den är jättefin♥

♥♥J-Rock will always be closest to my heart ♥♥


Av Mami - 4 juli 2011 20:04

Hejsan :D

Ledsen att det inte blev så mycket igår och det kommer kanske inte bli så idag också :(

Men jag får väl skriva om det jag hinner.
Det jag vill skriva om nu är filmen som jag såg igår. Den heter Disturbia och hela min familj satt fastklistrade vid tv när allt spännande började ske XD


File:Disturbia.jpg

Handling:Ett år efter Kale Brechts (Shia LaBeouf) far dödas i en bilolycka, grips Kale efter att ha attackerat en lärare som gjorde en kommentar om Kales far och sade: "Vad skulle din pappa tycka?"

Han döms då till tre månaders husarrest. Han blir säkrad med en fotboja med rörelsesensor som förbjuder honom från att gå mer än 30 m i radie från huset.
Till en början spelar han bara spel hela dagarna,lyssnar på Itunes och ser på tv men hans mamma sätter snart stopp för det.

Så han börjar istället granska alla grannar runt omkring och speciellt en tjej vid namn Ashley Carlson (Sarah Roemer).

Senare börjar Kale bli misstänksam mot sin granne, Robert Turner (David Morse), efter flera märkliga händelser i hans hus som leder Kale till att tro att han är en seriemördare. Kale och hans bästa vän Ronnie (Aaron Yoo) börjar forskningsinformation om Turner och hans eventuella offer, även Ashley går med dem till en början.


Kommentar: Det är en jättebra gjord och extremt spännande. Om ni någon gång känner för att se en thriller så är denna filmen rätt för er.

Jag reckomenderar den till alla som känner för en spännande kväll framför tvn.

Det var allt för mig ;)

Presentation


Heey
Jag heter Mami och som älskar manga och anime.
Jag är född 1997 i maj.
Mina intressen är att spela piano, golf, pingis och nu har jag börjat spela gitarr så jag har rätt mycket på gång.
Jag bor med mina föräldrar och min lillebror.

Translate

Musik

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Få mer besökare

 


Ovido - Quiz & Flashcards