Mimmi-animelover♥

Alla inlägg under mars 2011

Av Mami - 19 mars 2011 18:15

Hejsan!

Nu har jag lagt upp ny musik på bloggen. Den här gången är det låtar med bandet "GazettE". Jag har nyss börjat lyssna på dem och låtarna är så sjukt bra. Jag hittade dem när Sanna från japanska gruppen tipsade mig om några andra band. Jag blev lite nyfiken så jag hitta massa olika band. Jag har också köpt biljetter till Uppcon i Juni och en platsbiljett till Versallies konserten. Jag längtar redan och jag ska åka med ett par andra tjejer till. Hur som helst så hoppas jag att ni också gillar låtarna jag lagt upp. Jag tror nog det var allt för idag.


See ya!

Av Mami - 18 mars 2011 19:19

Hej igen!

Jag vet att jag inte uppdaterat på rätt länge nu men katastroferna i Japan har hållit mig upptagen. Vi har en japansk nyhetskanal och dem sänder dygnet runt nu. Men nu känner jag att jag måste göra något än att bara deppa för de kämpar på där borta och det finns inget jag kan göra i vilket fall. Får koncentrera mig på mitt och hoppas på att de får ordning på allt snart. Det var läxförhör i NO igår och jag fick alla rätt. Känner mig riktigt glad ^^

Så var det prov i matte också men jag tror det gick ganska bra.


Ha det så bra allihop!

Av Mami - 13 mars 2011 17:53

Hejsan^-^

Nu var det ett litet tag sen jag skrev men då hade jag inget att skriva om.

Vi hade filmkväll igår och det var jättekul!

Filmen "Moonchild" var helt underbar. Gackt & Hyde spelade huvudrollerna jättebra. Sen så såg vi på "Hachiko" och det var inte en enda av oss som inte grät.

Min lillebror grät inte men det räknas inte för han e hjärtlös ; )

Vi fikade också med lite japanskt godis efteråt. Sen när vi skjutsat hem dem så såg vi på Melodifestivalen. Enligt mig så tycker jag inte den rätta låten vann. Men så är det, alla tycker ju inte lika. Efter det så avslutade jag dagen och såg på en film som hette "The Guardian" Det var också en mkt bra film och väldigt fängslande.

     


Ses nästa gång!

Av Mami - 10 mars 2011 19:20

Tjoo!

Jag har nyss sett på en helt underbar animerad film som heter "Toki wo kakeru shoujo"

Filmen handlar om en 17-årig tjej vid namn Makoto Konno som plötsligt får kraften att resa i tiden. I början ser hon det som en jättebra talang men sen blir det mer och mer till en börda. Hon har också sina bästa vänner Chiaki och Kousuke, men det blir bara mer och mer komplicerat även där. Det är en jätte fin film och något jag också rekommenderar.

  

Av Mami - 8 mars 2011 20:01

Ciaossu! (som lille Reborn säger^-^)

Nu har jag varit på japanska lektion och det var jätte kul.^^

Har fått reda på massor med nya saker från de andra tjejerna i vår grupp.

Vi ska ha filmkväll på lördag o jag längtar! Vi ska se på en film som heter "Moonchild"

Har sett trailern o den verkar jättebra. Vi kanske hinner med Hachiko också eftersom de andra inte sett den.

Skolan idag var ganska okej, förutom badet o flourlacken. Fattar inte varför det måste smaka så illa.

Förkyld e jag också så det va lite jobbigt på badet.

Nu är det väl inte så mkt mer att skriva om. Trött e jag också så jag går o lägger mig snart.

 Godnatt!

Av Mami - 6 mars 2011 17:13

Nu skriver jag mitt sista inlägg för idag och det får sluta med något roligt.

Jag fick ett videoklipp av min pappa, han och hans vänner skickar ofta både roliga och sjuka saker till varandra. Jag får ju också några ibland^^


Haha, man kan ju undra om det var så när böckerna kom till ; )

  Matanee!

Av Mami - 6 mars 2011 16:15

Japp nu ska jag skriva lite om vilka anime serier jag tittar på just nu.

Jag ser på ganska mkt men de som jag ser mest på just nu är Katekyo Hitman Reborn (KHR) och Tsubasa Chronicle.

Jag gillar båda serierna mkt och i KHR är det mkt humor men samtidigt jätte spännande. Tsubasa däremot så är det lite humor, mkt spänning och mkt romantik.

Karaktärerna i båda serierna är också helt underbara. Jag rekommenderar båda serierna och jag hoppas några av er ser på någon av dem med.       Lite bilder från Tsubasa Chronicle ep.1         Lite bilder från KHR ep.1♥

Av Mami - 5 mars 2011 19:45

Hej allihop!^-^

Nu har jag varit på BD-touren i Hamburgssund och det slutade mkt bra.

Det jobbigaste var nog att vi var tvungna att gå upp kl 6 för att vi skulle vara där vid kl 9.

Eftersom min mamma skulle ta hand om några grupper elr nåt.

Vi tyckte alla att det var onödigt för varken jag elr min lillebror började så tidigt. Så där fick vi sitta och vänta samtidigt som vi hejade på några andra ur våran pingisklubb. Men sen när klockan blev tolv så började jag spela.

Det slutade bra och jag kom på en andra plats i division 4. Min lillebror lyckades också bra och han slutade på en tredje plats i division 7.

Sen var det bara att åka hem och vara glad över segern.

Så nu ska jag nog avsluta med att se på tv och äta lite glass ;)

  

Presentation


Heey
Jag heter Mami och som älskar manga och anime.
Jag är född 1997 i maj.
Mina intressen är att spela piano, golf, pingis och nu har jag börjat spela gitarr så jag har rätt mycket på gång.
Jag bor med mina föräldrar och min lillebror.

Translate

Musik

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Få mer besökare

 


Ovido - Quiz & Flashcards